« Home « Kết quả tìm kiếm

TỪ TRƯỜNG CỦA TRÁI ĐẤT


Tóm tắt Xem thử

- Earth’s magnetic field.
- Scientists still do not know exactly what causes the earth’s magnetic field.
- In the 16 th century, it was believed that a mountain of magnetite (a magnetic mineral) was located at the North Pole and that this mountain caused the earth’s magnetic field.
- English physician William Gilbert was the first to propose, in 1600, that the earth itself was a massive magnet..
- Current theories hold that the earth’s magnetic field is created by currents within the liquid outer core of the earth, which is composed mostly of iron.
- The motion of these charged particles within the earth is thought to create the earth’s magnetic field..
- Scientists sometimes find it easier to model the earth’s magnetic field as if it were a perfectly symmetrical magnetic field coming from one large bar magnet.
- The poles of this hypothetical magnetic field, based on averaging the direction and strength of earth’s magnetic field, are called the geomagnetic poles.
- Paleomagnetism is the study of the earth’s magnetic field in ancient times.
- Scientists can study the earth’s ancient magnetic fields by measuring the magnetic orientation of certain rocks.
- When molten rock crystallizes, crystals of magnetic minerals align with the earth’s magnetic field.
- The rock thus records the direction of the earth’s magnetic field at the time of its crystallization.
- By measuring the magnetic orientation and determining the age of such rocks, scientists can measure the orientation of the earth’s magnetic field at different times in the earth’s history.
- Geologists can use systematic paleomagnetic measurements on rocks of different ages to map out the apparent movement of the earth’s magnetic field as a function of time.
- Differences in the pole paths of the continents indicate the relative drift of these continents..
- Paleomagnetic measurements played a key role in the development of the theory of plate tectonics by providing evidence that the oceans grow from their centers outward.
- Strips of alternating magnetization found in the ocean floor on either side of the mid-ocean ridges were explained by assuming that oceanic crust continually splits and moves away from the midoceanic ridges.
- Additional crust is continually generated in the gap by the eruption of lava, and the solidifying lava records the orientation of the earth’s magnetic field at the time of solidification.
- The continual creation of new crust produces a record of the direction of the earth’s magnetic field over time.
- Repeated reversal of the earth’s magnetic field produces strips of alternating magnetization in the ocean floor on either side of the mid-oceanic ridge..
- TỪ TRƯỜNG CỦA TRÁI ĐẤT.
- Các nhà khoa học vẫn không biết chính xác những gì gây ra từ trường của trái đất..
- Trong thế kỷ XVI, người ta tin rằng một ngọn núi magnetite (một khoáng chất từ tính) được đặt tại Bắc Cực và rằng ngọn núi này gây ra từ trường của trái đất.
- Bác sĩ người Anh William Gilbert là người đầu tiên đề xuất, năm 1600, rằng trái đất chính là một nam châm khổng lồ..
- Các lý thuyết hiện tại cho rằng từ trường của trái đất được tạo ra bởi các dòng điện bên trong lõi ngoài lỏng của trái đất, trong đó bao gồm chủ yếu là sắt.
- Sự chuyển động của các hạt tích điện này bên trong trái đất được cho là tạo ra từ trường của trái đất..
- Các nhà khoa học đôi khi tìm thấy nó dễ dàng hơn để vẽ kiểu từ trường của trái đất như thể nó là một từ trường đối xứng hoàn hảo đến từ một thanh nam châm lớn.
- Các cực của từ trường mang tính giả thuyết, dựa trên sự ước lượng trung bình về hướng và sức mạnh của từ trường Trái Đất, được gọi là các cực địa từ.
- Cổ từ học nghiên cứu về từ trường của trái đất trong thời cổ đại.
- Các nhà khoa học có thể nghiên cứu các từ trường cổ xưa của trái đất bằng cách đo sự định hướng từ tính của các loại đá nhất định.
- Khi đá kết tinh nóng chảy, các tinh thể khoáng chất từ tính gắn kết với từ trường của trái đất.
- Do đó, đá cũng ghi lại hướng từ trường của trái đất tại thời điểm kết tinh của nó.
- Bằng cách đo sự định hướng từ tính và xác định tuổi của các loại đá như vậy, các nhà khoa học có thể đo sự định hướng của từ trường trái đất tại các thời điểm khác nhau trong lịch sử trái đất.
- Các nhà địa chất có thể sử dụng những sự đo lường cổ từ hệ thống trên đá có tuổi khác nhau để vạch ra sự chuyển động biểu kiến của từ trường trái đất như là một hàm của thời gian.
- Lớp vỏ tăng thêm liên tục tạo ra kẽ hở bằng sự phun trào của dung nham, và dung nham đặc lại ghi theo sự định hướng của từ trường trái đất tại thời điểm đông đặc.
- Việc tạo ra liên tục của lớp vỏ mới phát sinh một bản ghi về hướng từ trường trái đất theo thời gian.
- Sự đảo lộn được lặp lại của từ trường trái đất sinh ra các dải từ hoá xen kẽ trong đáy đại dương ở hai bên ngọn núi giữa đại dương.